maandag 23 mei 2016

D66 viert 50-jarig jubileum fietsend door het land

D66 bestaat 50 jaar. Een driedaagse fietsestafette van 20 tot en met 22 mei was onderdeel van de festiviteiten. Door Nederland vonden 12 parallelle fietsestafettes plaats; één in elke provincie. Het 50-jarig jubileum werd zo op een duurzame en vrolijke manier ingevuld met D66-afdelingen in het hele land. Onderweg werden bezoekjes gebracht aan D66-leden (van het eerste uur) en wordt er gezamenlijk teruggeblikt op de afgelopen 50 jaar. D66-leider Alexander Pechtold: “Ik ben ontzettend trots op wat D66 heeft bereikt de afgelopen 50 jaar. In 1966 liet D66 een vernieuwend en vooruitstrevend geluid horen en dat doen we nog steeds. Ik heb de partij zien groeien en mede door de inzet van D66 het politieke landschap zien veranderen. 50 jaar later is D66 niet meer weg te denken uit de politiek!”.

DSC00104

In IJsselstein namen Jos Pel en Jelte Huizinga (fractievoorzitter en raadslid) deel aan de fietsestafette. Al fietsend van Woerden via Montfoort naar IJsselstein werd onder andere teruggeblikt op wat D66 in de gemeente heeft bereikt. Dit was niet gelukt zonder hulp en steun van vele inwoners. D66 zette daarom deze dagen een aantal mensen extra in het zonnetje als blijk van waardering. In de historische kruidentuin in het Vestingsplantsoen werden de fietsers uit Utrecht, Woerden, Montfoort, IJsselstein en de volgende stop Vianen voor een korte rustpauze opgewacht door onder andere Herman Kolkman (oudste lid van de afdeling IJsselstein), afdelingsvoorzitter Alie Tigchelhoff en Liesbeth Thijssen. Marijke van Beukering (wethouder) reikte aan Clarie van den Langenberg, één van de initiatiefnemers van Eetbaar IJsselstein, een vaantje uit. D66 IJsselstein vindt het initiatief van Eetbaar IJsselstein om van een stukje verwaarloosde tuin een historische kruidentuin te maken, een erg bijzonder initiatief waar we trots op mogen zijn. Inmiddels heeft Eetbaar IJsselstein nu ook een moestuin bij de Hooghe Camp ingericht. Beide tuinen zijn een ontmoetingsplaats voor vele inwoners en een grote groep vrijwilligers onderhouden de tuinen met veel liefde.

DSC00091

DSC00070