vrijdag 12 februari 2021

Weleens aan gedacht gemeenteraadslid te worden?

Het maakt niet uit of je al jaren met het idee speelt om politiek actief te worden, of dat je door dit bericht voor het eerst aan het denken wordt gezet.

Ben je nieuwsgierig naar het raadslidmaatschap, lees dan zeker verder, of meld je aan onderaan deze pagina!

Graag maken we kennis met nieuwe talenten met het oog op de toekomst van IJsselstein, zodat ook in onze stad iedereen vrij is, maar we niemand laten vallen. Als je belangstelling hebt om namens D66 gemeenteraadslid te worden of dat overweegt, dan ligt het (uiteraard) voor de hand dat je je herkent in vele politieke keuzes die D66 maakt. En voel je je thuis bij het sociaal-liberale gedachtegoed van de partij en de 5 bijbehorende richtingwijzers.

Vrijwel iedereen kan raadslid worden. En je hoeft je baan of studie er niet voor op te zeggen, want het is geen voltijdfunctie. Het is ook niet zonder meer nodig dat je al veel weet van alles wat er speelt in de lokale politiek. Je moet achttien jaar of ouder zijn en niet uitgesloten zijn van het kiesrecht. Als je in IJsselstein raadslid wilt worden, dan moet je wonen in IJsselstein. Meer informatie over het raadslidmaatschap in het algemeen vind je op de site van De Nederlandse Vereniging voor Raadsleden. Ons ideale raadslid voldoet aan dit profiel.

Om je een beeld te laten vormen van het raadswerk stellen we je graag voor aan de huidige D66-fractie in de gemeenteraad van IJsselstein. Zij kunnen je kennis laten maken met het raadslidmaatschap, zodat je kunt ontdekken of het raadswerk iets voor je is. Nieuwsgierig? Wacht dan niet te lang, want als je je in september dit jaar kandidaat wilt stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022, dan moet je uiterlijk 27 maart aanstaande lid worden. Aanmelding voor een kennismaking kan via onderstaand contactformulier.

Contact met D66-fractie gemeenteraad IJsselstein

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.